چگونه رژیم FODMAP می تواند به افراد مبتلا به بیماری التهابی روده کمک کند
نوشته شده توسط : حمیدم

محققان می گویند ، رژیم کم کربوهیدرات معروف به FODMAP می تواند به تسکین علائم بیماری التهابی روده (IBD) کمک کند.
رژیم غذایی قبلاً ثابت شده است که به افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می کند.
امداد رسانی برای مبتلایان به IBD فقط به صورت موقت طراحی شده است. سرانجام با تثبیت سیستم روده فرد ، مواد غذایی دوباره وارد می شوند.
سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری التهابی روده (IBD) دو بیماری متفاوت با اختصار مشابه و چند علائم مشترک مانند اسهال ، درد شکم و نفخ است.

IBS مجموعه ای از علائم است که می تواند بیاید و برود ، در حالی که IBD یک اصطلاح چتر است که شرایط مزمن تر مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز را تحت پوشش قرار می دهد که متخصصان معتقدند ممکن است بر اثر مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن فرد ایجاد شود.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی که نشان می دهد علائم را کاهش می دهد ممکن است در یافتن امداد برای افراد دیگر مفید باشد.

این رژیم به عنوان رژیم کم FODMAP شناخته می شود.

FODMAP مخفف تخمیر ، الیگوساکاریدها ، دی سکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است.

آنها انواع مختلفی از کربوهیدرات ها و الکل های قند هستند که معمولاً در غذاهایی مانند گندم ، لبنیات ، پیاز و سیر وجود دارد.

از آنجا که در قسمت اول روده هضم نمی شوند ، این مواد از طریق سیستم ما دورتر می شوند و توسط باکتری های روده ما تخمیر می شوند.

این فرایند می تواند عوارض جانبی ناخواسته مانند گاز و نفخ دردناک ایجاد کند.

این نگرانی ویژه برای افراد مبتلا به IBS و IBD وجود دارد.

محققان کالج کینگ کالج لندن اخیراً مطالبی را در مجله Gastroenterology منتشر کردند که نشان می دهد رژیم کم FODMAP ممکن است علائم خاصی را برای مبتلایان به IBD بهبود بخشد.

رژیم غذایی قبلاً برای افراد مبتلا به IBS مفید بوده است.

امداد موقت
محققان برای آزمایش اثربخشی آن در مبتلایان به IBD ، 52 نفر از مبتلایان به IBD را که علائم مداوم مربوط به روده دارند - مانند نفخ شکم و تورم معده - استخدام کردند ، با وجود اینکه هیچ التهابی مداوم در روده آنها وجود ندارد.

نیمی از این بیماران به مدت یک ماه تحت رژیم کم FODMAP قرار گرفتند.

در پایان ، نیمی از بیماران در رژیم غذایی کم FODMAP "تسکین کافی" از علائم موثر بر روده آنها را گزارش کرده و کیفیت زندگی آنها را بالاتر از کسانی که رژیم را دنبال نکرده اند ، ارزیابی کردند.

تیم تحقیق همچنین متوجه شده است که پیروی از رژیم کم FODMAP باعث کاهش باکتری های خاصی در روده می شود که ممکن است به طور کلی باعث کاهش التهاب شود.

سلینا کاکس ، محقق برجسته این مطالعه و یک متخصص تغذیه تحقیقات دکتری در کالج کینگ کالج لندن ، گفت در حالی که نشان داده شده است که رژیم غذایی کم FODMAP به کاهش علائم ناخواسته برای مبتلایان به IBS کمک می کند ، این مطالعه اخیر اولین آزمایش تصادفی بر روی مبتلایان به IBD بود.

اما یک واقعیت وجود دارد: یک رژیم غذایی کم FODMAP یک راه حل طولانی مدت نیست.

این به معنای کمک به مردم برای خلاص شدن از رژیم های غذایی از مواد غذایی توهین آمیز است که فقط به تدریج مجدداً ترکیب این غذاها شوند.

کاکس در بیانیه مطبوعاتی گفت: "در عمل بالینی ، رژیم کم FODMAP مرحله ای از تجدید تدریجی FODMAP را دنبال می کند." "مهم است كه تأثیرات تجدید ساختار FODMAP بر روده را بررسی كنیم و آیا دوباره تولید تغییرات باكتریایی را كه در رژیم غذایی كم FODMAP مشاهده شد ، معكوس می كند."

تیم تحقیقاتی کاکس اکنون قصد دارد تا بررسی کند که رژیم غذایی کم FODMAP در دراز مدت چه تاثیری بر فرد می گذارد ، همچنین آنچه در علائم IBD و باکتری های روده هنگام بازتولید مواد غذایی انجام می شود را بررسی می کند.





:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: